Στέκι Αλληλεγγύης




ΚΑΝΟΝΕΣ  ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ  ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΤΕΚΙΟΥ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Α. Γενικά.
Απέναντι στη σχέση υποτίμησης και υποταγής που συνιστούν η ελεημοσύνη και η φιλανθρωπία των ισχυρών, αντιπαραβάλλουμε την αμεσότητα, την ισοτιμία και την αξιοπρέπεια της αλληλεγγύης. Μόνη μας δυνατότητα για να μην καταντήσουμε επαίτες είναι μαζί με την συλλογική μας αντίσταση και τους ανυποχώρητους αγώνες να αναπτύξουμε μέσα στις γειτονιές ακηδεμόνευτα κοινωνικά δίκτυα αλληλοβοήθειας.
Με το παραπάνω σκεπτικό αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε ένα Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Αλληλεγγύης στο Ολυμπιακό Χωριό με σκοπό την ενίσχυση των οικογενειών που έχουν ανάγκη από τρόφιμα και λοιπά είδη για αξιοπρεπή επιβίωση. Οι κύριοι λόγοι, που οδήγησαν και οδηγούν κάποιους από εμάς σε αυτή τη δυσάρεστη θέση, είναι η ανεργία, οι αλλεπάλληλες περικοπές μισθών και συντάξεων και η κατάργηση κάθε είδους κοινωνικής παροχής και πρόνοιας, αποτέλεσμα της οικονομικής πολιτικής που επιβάλλεται τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, για τη διάσωση των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Β. Αναλυτική περιγραφή.
Πιστεύουμε ότι οι βασικοί συντελεστές της εύρυθμης λειτουργίας αυτού του εγχειρήματος είναι:
  1. Η ομάδα εργασίας του Καταστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
  2. Οι κανόνες διαχείρισης και λειτουργίας του καταστήματος.
  3. Τα κριτήρια για τη συμμετοχή και τον καταμερισμό των προσφερομένων προϊόντων, στους αποδέκτες.
  4. Διαθεσιμότητα προϊόντων αναλόγως της ζήτησης.

1. Η ομάδα εργασίας
α) οποιοσδήποτε μπορεί να συμμετέχει εθελοντικά.
1)  η συμμετοχή του καθενός εγκρίνεται από την Ανοιχτή Συνέλευση
            2)  με απόφαση της Ανοιχτής Συνέλευσης μπορεί να γίνει ανάκληση συμμετοχής για οποιονδήποτε λόγο.
           3) η θητεία του εκάστοτε μέλους της ομάδας δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από 4 μήνες εφ’ όσον το θέμα συζητηθεί στην Ανοιχτή Συνέλευση και υπάρξει αντικαταστάτης.
           4) ανά 4 μήνες η Ανοιχτή Συνέλευση αξιολογεί την προσφορά της ομάδας εργασίας κατόπιν απολογισμού που εκείνη φέρνει προς συζήτηση υποχρεωτικά.

β) έχει την ευθύνη λειτουργίας και διαχείρισης του καταστήματος σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες.
γ)  τα μέλη της αναλαμβάνουν υπεύθυνα συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, όπου από τις θέσεις αυτές θα διέρχονται κυκλικά όλα τα άτομα που θα απαρτίζουν την ομάδα εργασίας.

δ) θα πρέπει να έχει ικανοποιητικό αριθμό μελών ώστε η ομάδα αυτή να μπορεί να ανταπεξέρχεται με ευκολία στη λειτουργία του καταστήματος, όπως κι ένα αριθμό αναπληρωματικών.
            1)  θεωρούμε τα 16 μέλη ως ελάχιστο αριθμό, 4 μέλη στον τομέα διαχείρισης του καταστήματος, 4 μέλη στον τομέα παραλαβής, 4 μέλη στον τομέα παράδοσης προϊόντων και 4 στον τομέα αναπληρωματικών.
            2)  κατάσταση με τα ονόματα και τα τηλέφωνα των μελών της ομάδας εργασίας ανά τομέα ευθύνης θα αναρτάται εμφανώς στο χώρο του καταστήματος και αντίγραφο αυτής θα υπάρχει στα γραφεία της επιτροπής.

2. Οι κανόνες διαχείρισης και λειτουργίας του καταστήματος
α) τα του καταστήματος ορίζονται μόνο από την Ανοικτή Συνέλευση της Επιτροπής Αλληλεγγύης και τηρούνται μέχρι νεωτέρας απόφασης.
            1)  οι κανόνες διαχείρισης και λειτουργίας και κάθε τροποποίηση αυτών θα αναρτάται εμφανώς στο χώρο του καταστήματος.
            2)  οι κανόνες διαχείρισης και λειτουργίας θα παραδίδονται σε κάθε δικαιούχο.

β) για κάθε παραλαβή ή παράδοση προσφερόμενων προϊόντων στο κατάστημα θα εκδίδεται παραστατικό όπου θα αναγράφονται καθαρά και αναλυτικά το είδος, το βάρος ανά συσκευασία και τα τεμάχια, με τις υπογραφές των συναλλασσομένων και ονοματεπώνυμα, κατ’ εξαίρεση τα των δικαιούχων. Σε περίπτωση που τα προσφερόμενα προϊόντα συνοδεύονται με επίσημο παραστατικό (δελτίο αποστολής, τιμολόγιο κ.λ.π.), δεν χρειάζεται η έκδοση παραστατικού από το κατάστημα.
            1)  για την παραλαβή των προσφερόμενων προϊόντων και την έκδοση των σχετικών παραστατικών υπεύθυνος είναι ο τομέας παραλαβών.
            2)  για την έκδοση των παραστατικών παράδοσης των προσφερόμενων προϊόντων στους δικαιούχους υπεύθυνος είναι ο τομέας διαχείρισης.
            3)  για την παράδοση των προσφερόμενων προϊόντων στους δικαιούχους υπεύθυνος είναι ο τομέας παράδοσης σύμφωνα με εκδιδόμενα παραστατικά παράδοσης από τον τομέα διαχείρισης.

γ) θα τηρείτε βιβλίο αποθήκης το οποίο θα ενημερώνεται άμεσα με την ολοκλήρωση της περιόδου παράδοσης προϊόντων στους δικαιούχους.
1)  για την τήρηση του βιβλίου αποθήκης υπεύθυνος θα είναι ο τομέας διαχείρισης, όπως επίσης και η τήρηση του αρχείου των δελτίων παραλαβής και παράδοσης προϊόντων.

δ) θα τηρείτε αυστηρά το ωράριο λειτουργίας του καταστήματος για την παράδοση προϊόντων στους δικαιούχους.
            1)  ορίζονται ως ημέρες και ώρες λειτουργίας:
­Τρίτη & Παρασκευή με 10:00 – 12:30 & 18:00 – 20:30
            2)  σε κάθε βάρδια θα υπάρχουν 2 μέλη από τον τομέα παράδοσης τουλάχιστον.

ε) η παραλαβή προϊόντων θα γίνεται οποιαδήποτε ημέρα και ώρα όπως θα καθορίζεται από τον εκάστοτε αρωγό.
            1)  για την παραλαβή προϊόντων εκτός ωραρίου λειτουργίας του καταστήματος θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας των αρωγών, απευθείας είτε μέσω διαμεσολαβητή, με τον τομέα παραλαβών.
            2)  για την παραλαβή προϊόντων εντός του ωραρίου λειτουργίας θα παρευρίσκεται στον χώρο ένα άτομο από τον τομέα παραλαβών.

στ) ο χώρος (του καταστήματος) θα είναι ανά πάσα στιγμή καθαρός και τακτοποιημένος.

ζ) για την τήρηση των κανόνων υπεύθυνη και υπόλογη είναι η ομάδα εργασίας.

3. Κριτήρια συμμετοχής και καταμερισμού των προσφερόμενων προϊόντων
α) τα κριτήρια συμμετοχής και καταμερισμού καθορίζονται από την Ανοιχτή Συνέλευση.
            1)  το σημαντικότερο κριτήριο συμμετοχής είναι το εισόδημα ενώ θα λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως η οικογενειακή κατάσταση, τα κοινωνικά προβλήματα, η ανεργία, προβλήματα υγείας και αναπηρίας.
            2)  ο καταμερισμός των προσφερόμενων προϊόντων θα γίνεται αναλόγως του πλήθους των μελών των οικογενειών και της ποσότητας των προσφερόμενων προϊόντων.

β) κάθε κάτοικος του Ολυμπιακού Χωριού έχει το δικαίωμα να ζητήσει βοήθεια σε τρόφιμα και λοιπά είδη, εφόσον συμπληρώσει τα στοιχεία ενός ερωτηματολογίου.

γ) για απόδειξη της οικονομικής και οικογενειακής κατάστασης του αιτούντα θα πρέπει να προσκομίσει τα αντίστοιχα έγγραφα και να καταθέσει αντίγραφα αυτών στην Επιτροπή Αλληλεγγύης.

δ) τα στοιχεία και τα αποδεικτικά έγγραφα του κάθε αιτούντα θα θεωρούνται ως προσωπικά δεδομένα και για τον αντικειμενικό έλεγχο αυτών από την Ανοιχτή Συνέλευση θα κωδικοποιούνται τα ονόματα ώστε να μην είναι γνωστά στο ευρύτερο κοινό.
            1)  ορίζετε τριμελής ομάδα από την Ανοικτή Συνέλευση που θα διαχειρίζεται το αρχείο των στοιχείων και των αποδεικτικών εγγράφων.
            2)  ο κάθε δικαιούχος, εφ’ όσον εγκριθεί το αίτημά του θα παραλαμβάνει μία κάρτα όπου θα αναγράφεται ο κωδικός του και θα την επιδεικνύει για τη παράδοση των προσφερόμενων προϊόντων σε αυτόν.
            3)  οι δικαιούχοι οφείλουν να τηρούν τους κανόνες, να μην δημιουργούν προβλήματα στην ομάδα εργασίας και στο χώρο του καταστήματος ή σε εξυπηρετούμενους σε αυτό.

4) Διαθεσιμότητα προϊόντων αναλόγως της ζήτησης.
Επιτυχία του εγχειρήματος λειτουργίας του Καταστήματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης θα είναι η προσφορά προϊόντων να υπερκαλύπτει τη ζήτηση. Άρα σκοπός όλων εμάς που έχουμε ακόμα τη δυνατότητα προσφοράς, είναι να γίνουμε οι βασικοί αρωγοί της προσπάθειας αυτής.
Η πιθανή απαίτηση εταιρείας ή φυσικού προσώπου, που θα είναι αρωγοί της προσπάθειας αυτής, να προβληθούν μέσω του καταστήματος θα είναι απορριπτέα.


ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΧΩΡΙΟΥ



ΓΦΓΦΔΓΗΔΦΗΔΞΓΦΚΦ
ΓΗΔΓΞ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου